fredag 2 maj 2008

Blommor o blader





Så här fin är klänningen jag inhandlade häromdagen, jag hade tänkt hemlighålla den men efter vissa påtryckningar så......ullhuvsmamman goes modeblogg:

Inköpt på Åhlens för 349 riksdaler



Tre söta afrikainspirerade knappar


Detaljstudie av ficka-I like



Igår var vi o grillade med hela CAL gänget (Cameroonian association of Linköping) och tillhörande fruar, sambos och barn. Jag brände mina sojakorvar till oigenkännlighet, annars var det trevligt; lilla M o hennes kompis, större L, lekte och busade. Jag njöt mest av att vara i naturen medan gubbarna var glada över det grillade köttet och fotbollsspelandet.



CAL, en fru och en sambo





Tidigare på dan var jag, lilla M och Juzze på ytterligare en utav våra alltid så trevliga shoppingrundor. Inspirerad av http://www.paindemartin.blogspot.com/ som Dödergök tipsade om på sin blogg ska jag baka surdeg för första gången nånsin, så vetemjöl special inhandlades. Desstuom ska göra balkongen vårfin idag med detta:







Lavendel, morötter, persilja (till Missy) , luktärt och sockerärtor




Två stackars penseer som får avsluta sina dagar hos mig, tomatplanta och en smulgubbe (korsning mellan jordgubbe och smultron)



Juzze ska förresten ha sin möhippa imorgon :) he he, hon har försökt få mig att försäga mig flera gånger....men se det gick inte! Mooaahhaahaa!


Jag har precis varit o lämnat ullhuvet på dagis, de samkör alla avdelningar idag men det var bara två barn. Ingen av hennes ordinarie fröknar/lärare var där, utan två andra som knappt kunde dra på munnen...oh happy day! Men det är ju en liten tuffing vi har så som vanligt lämnade jag henne utan några protester.



Nu blir det exjobb för fulla muggar, heja heja!!



Svenne.....jag har fuskat med mitt stickförbud ;) (jo det var som så att jag gav mig själv stickförbud den här veckan, så att jag enbart skulle fokusera på exjobbet. Men som du kanske redan räknat ut gick det inte: Lace ribbon har skrikit efter att få bli några varv längre, så det fick hon...)



Medan jag väntar på att mina bilder ska laddas funderar jag på om det är skadligt att sitta med sin laptop i knät (vilket jag alltid gör) , jag får nämligen ont i låren när datorn är i knät, en huvudvärksliknande smärta innifrån...hmm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte farligt att ha en laptop i knät, det är bara för du spänner dina muskler som du kan få lite ont. Ja, hur rätt kan man ha angående stickningen!?!? Men vi vet ju båda att man måste roa sig lite oxå.Så fin du blir i klänningen men det hade varit roligt att sett den på dig. Kram Svenne

Anonym sa...

Jättesöt klänning! Vadå möhippa.. det vet jag inget om ;);)