lördag 3 maj 2008

Gårdagens snackis

- Jag fick visa leg på ICA när jag handlade två cider.....jag är ju bara nästan 10 år äldre än lägsta ålder för utköp av alkoholhaltiga drycker. Kassörskan tyckte jag skulle ta det som en komplimang.

-Jag har sökt jobb på Posten som brevbärare under sommaren. Idag fick jag svar. Nåt jobb fick jag inte, men kolla in statistiken: Posten behövde 25 personer, de fick in 698 ansökningar.....Ja, du läste rätt, 698! Jag har inga kommentarer.

Igår var en dag i produktivitetens tecken, jag; sådde mina fröer och gjorde iordning balkongen, tvättade och städade. Well done!

Idag fyller min pappa o älskade Ms morfar 54 år! Hipp hipp hurraaaaaa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det smickrande :-) Jag fick visa legg på Systemet då jag var 30 år :-) Men nu är det slut med det :-(


Ja, nu börjar jobbantalen minska och fler sökande till de jobb som finns. Men detta var ju enormt många sökande. Kanske lockar brevbäraryrket under sommaren (lite sunt ute/friluftsliv... :-).

Ha det bra.