söndag 18 maj 2008

Clapotis och sjukdom

Nu har hon vuxit lite till, Clapotis. Jag gillar att sticka Clapotis; mönstret är lätt och så är det roligt när garnet byter färg. Men det går sakta, dock borde hon bli klar till sensommaren.



Clapotis i regnbågsgarn


I fredags var jag hos läkaren (efter vissa påtryckningar); han sa att jag har en miniöroninflammation och en minilunginflammation. Jo tack, jag kände det. Så nu knaprar jag antibiotika och hostmeducin. Fast mest synd är det om älskade M, hon fick feber härom natten men är på bättringsvägen nu.

Igår fick vi trevligt besök av mormor och Svenne, som vanligt så är det lite som julafton när de kommer; älskade M fick en hel uppsättning med jättesöta sommarkläder (shorts, linne, t-shirt, brallor och en hood) och jag fick svartvinbärssaft (för att kurera mig), tidningar och så bunkar o matlådor av olika slag. Tack snälla snälla!

Älskade M sover nu så det är väl bäst att jag försöker avsluta mitt exjobb.

Inga kommentarer: