söndag 11 maj 2008

En härlig dag på Ekenäs slott

Idag har vi varit på Ekenäs slott och kollat in det årliga Riddarspelet. Oj, så trevligt vi hade det. Vi började i slottet med en rundvandring, därefter åt vi Riddartallrik. Sen bar det av ned till marknaden. Där tittade vi på vackra smycken, annat plotter, mat o godis. Jag köpte indiska tvättnötter-kolla bil nedan. Klockan 15 var det dags för riddarspel, det var häftigt! o det sög till i hästtarmen, hästtjej i hjärtat som jag är :) . Så här fina var hästarna och vi och slottet:


Upp för den branta backen

Ekenäs slott

Innifrån

Fikastund

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, vad härligt det ser ut!

Och skriv gärna i bloggen hur det gick att använda tvättnötterna, jag är lite nyfiken :-)

Madelene sa...

Hej.
Vilken dag. Den unnar jag er mer än gärna. Får se om jag vinner andra saker ni kan få ta del av! Ha det fint. Kramar