tisdag 20 maj 2008

Spindelvävssjal och fåglar

På lördag gifter sig Juzze med sin J! Det ska bli så himla roligt o gå på deras bröllop! Jag har ju redan visat min klänning som jag ska ha på mig, men med risk för att det blir lite kyligt så håller jag på och stickar en ulliguillig sjal att värma mig med. Så här långt hann jag igår:
Hinner jag till lördag?

Igår när jag hade ärenden på stan slank jag in på Garnverket och för en gång skull visste jag precis vad jag skulle ha: Rowans Kidsilk :). Det är min första kontakt med mohair/silke faktiskt, och oj vad mysigt och fantatiskt mjukt det är. Jag hittade mönstret i Aftonbladets lördagsbilaga Härligt hemma! Jag stickar rätstickor på stickor nr 8.

Älskade M är frisk igen så jag var precis o lämnade henne på dagis. På vägen hem såg jag en för mig okänd andfågel med fyra små runda ulliga ungar :) ååååhh vad söta dom var! Jag vill hålla och pussa på! Jo, när det kommer till djur och framför allt djurungar finns det ingen hejd på mig. Det finns få saker som jag uppskattar i naturen som alla dessa fantastiska djurarter. Nog är jag biologi hjärtat alltid. Sen bor det en blåmesfamilj i ventilationsgallret alldeles under våran balkong, föräldrarna brukar mellanlanda på vårat balkongräcke med näbbarna fulla med smaskiga larver o insekter.

Nu ska jag göra min powerpoint presentation, på fredag nästa vecka smäller det! Kan ni tänka er, inatt blev jag färdig med mitt exjobb (med undantag av vissa detaljer dock). Så nu har jag skickat in till min handledare och väntar på han dom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snabba på med sjalen, det är nära nu ;)