fredag 23 maj 2008

Mission accomplished!

Spindelvävssjalen är färdig! Den är ok men inget att bli överexalterad över. Det är inget jag kommer göra om, sticka med stora stickor är ingen höjdare tycker jag. Jag stickade nått varv på Clapotis imorse, tacka vet jag stickor nr 3. Spindelvävssjal i Kidsilk

Igår satt dom där alla fåglarna minsann som jag ville fotat, självklart hade jag ingen kamera. Men idag ser ni så hade jag kameran i högsta hugg:


Efter att jag stickat färdigt Clapotis ska jag sticka en sån här vacker sak. Jag har alltså hittat det ultimata boleromönstret!
Sa jag att jag vill ha marsvin? Ååh, jag har ju haft dessa söta små djur förr och nu vill jag ha igen. Jag har nämligen hittat en ny sort: Lunkarya. De har lång päls som är lite vågig, alldeles bedårande söta! Ja kolla in hur dom ser ut här.
Over and out!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den översta är en knipa. Det ser man på de gula ögonen (goldeneye på engelska) Och den vita halsringen som honorna har, med unge (de får första kullen tidigt), den andra bilen gräsänder (med det visste du?) och den nedre är kanadagås.

Men oh, så söta marsvin. Jag kan nästan höra dem prat-knorra :-)

Ha en trevlig helg. Superfin sjal :-)