tisdag 18 september 2007

Vante och modifierad mössa

Vante och mössa i Visjögarn

Nu så har mössan fått sina öronlappar och en virkad kant, nu fryser inte lilla M i höstrusket. Nu återstår att sticka vante nr 2 och eventuellt en till vante, den nuvarande är ju som sagt lite liten. Stackars Pomatomus blir visst aldrig färdig, jag tappar liksom suget när man tvingats repa upp o så ska man försöka hitta vart i mönstret man kan befinna sig (mönsterslav som jag är). Sen ligger ju ett nystan med trevligt Opalgarn och väntar på mig, men det lutar nog åt att det får följa med till Kamerun för att bli till sockar där-och kanske blir det resultatet (=sockar) kvar där, har hört att det kan vara lite kyligt på kvällen. För övrigt ska jag börja samla på mig garn och mönster som jag kan sysslesätta mig med i Kamerun, och kanske framförallt på vägen dit och hem. Det ska bli mycket spännande att se garnutbudet där, om det finns något över huvudtaget.

Igår var en dag i produktivitetens tecken: jag städade, målade och satte in kort i ramar, tvättade, stickade färdigt mössan, ringde en massa nödvändiga samtal (sånna man bara går o skjuter upp och tänker att "det tar jag imorrn"), promenerade, vek och lade in tvätten och så dom vardagliga sysslorna. Idag kommer det gå lugnare till, jag ska dock vara husmor åt vännen E som är här i staden och jobbar, hon vill ha lite varm mat i magen så det ska jag fixa!

I söndags träffade vi mormor och moster och mosters kärlek. Vi var på IKEA, moster behövde lite saker till hennes lägenhet. Snälla rara lilla mormor bjöd på fika, ramar, 2 fönsterlampor och kudde, täcke och mer kläder till älskade M :) -strumpor, varma vintervantar, body, hood och fodrade byxor, tack snälla mormor!

Älskade M ligger och snusar så gott under hennes nya gosiga täcke och på sin kudde, hon har sina nya fina kläder på sig idag, så söt så söt!


Inga kommentarer: