tisdag 11 september 2007

Badanka och äpplen

Älskade Ms mössa är färdig, den blev jättefin på henne men jag måste sticka dit öronlappar och en snodd för mössan åker upp på hennes hala hår. Bild kommer senare. Hon var så fantastiskt söt alldeles nyss när jag badade henne, hon har en gul badanka att leka med i sin badbalja och den stoppade hon i munnen (precis som allt annat som kommer i hennes väg), det roliga var att hon släppte den med handen så där satt hon med ankans stjärt i munnen och var alldeles fantastiskt söt. Jag var glad att vi hann att få fram kameran och fånga det på bild. För övrigt fortsätter hon med sina klick/smackljud, gullunge!

Igår var vi på födelsedagskalas hos S&C, S fyllde år. Det bjöds på en massa trevligheter; god mat, trevliga männiksor och sist men inte minst ett frieri! Romantiskt värre.

Vi har gjort oss en ny bekantskap, grannen ovanför har också blivit mamma så vi går barnvagnspromenader och pratar bäbisar; bajs, kräks, leenden och så :) mycket trevligt! Hundvaktshunden Tufsan följde med på dagens promenad, jag blev hälsad med svansvift och slick på handen idag-jag är godkänd!

Jag funderar på om jag ska sticka vantar eller sockar först till älskade M, tror att jag ska sticka dom häringa vantarna till henne, dom är fina.

Idag när jag skulle ställa ned min cykel i källaren mötte jag en utav mina trevliga grannar, hon gav mig äpplen och päron :) så imorgon blir det äppelmos och äppelpaj.

Tid för vantstickning!

Inga kommentarer: