fredag 28 september 2007

Da-da-da

Just det! I onsdags började lilla M med nåt nytt, hon började prata! Nåja...hon sa "da-da-da" :) jättegulligt! Så nu mixar hon sina smack/klickljud med "da-da-da", hon har sitt eget lilla språk. Pappan var jättelycklig för att han tyckte att hon nästan sa "daddy"..nänänä ungen ska ju säga "mamma" först :). Jag kan knappt vänta tills hon pratar på riktigt, jag tror det blir en riktig pratkvarn av henne jag.
Så här:

ser dom påbörjade sockarna till lilla M ut, jag improviserade lite och gjorde ett litet mönster på skaftet. Jag gillar verkligen färgerna på det här garnet, vackert höstigt! För övrigt går jag mest och funderar på vad jag ska sticka på Kamerunresan, det finns ju många många många saker jag vill sticka så jag måste fundera ut någe bra (som ekonomin tillåter). Ett angenämt bekymmer :)

Idag ska jag och lilla M gå ned till staden och byta ett par av hennes nyinköpta byxor till en större storlek, skicka kort till Ms mormor som fyller år i helgen (hurra hurra hurraaaa!) och sen har jag mest tänkt att ta det lugnt. Vem vet, kanske rycker jag upp mig och gör i ordning balkongen (där allt mest är visset) och tonar mitt hår (vågar jag?). Pappan är på långväga uppdrag; han o en kompis transporterar bilen till Uddevalla, den ska skeppas därifrån till Kamerun. Hej då bilen!

Inga kommentarer: