måndag 3 september 2007

Tomater och mössa

Finfina tomater




Ytterligare skörd av två tomater, jag åt en till frukost och den smakade så gott så gott!

Igår nystade jag upp resterande garn på härvan och började på en liten mössa till älskade M. Jag använder stickor nr 3 och som synes stickar jag den på två stickor, så här kommer den se ut när den är färdig. Garnet är fantastiskt mjukt och gosigt, jag drömmer om en tröja stickad i samma färg. På tal om färgen har jag nästan glömt hur vackert det är med lila, nu vill jag ha allt i lila :).







Mössa i Visjögarn



Älskade M ligger på golvet och leker med sitt babygym (tack morfar!), hon gör glädjetjut och pruttljud mest hela tiden :). Snart blir hon 7 månader, vart har tiden tagit vägen? Varje dag försöker jag tänka på att jag måste ta till vara på varje sekund tillsammans med henne, just för att tiden går så snabbt. Att vara mammaledig är helt fantastiskt, inga måsten förutom dom man alltid har (äta, städa, tvätta osv...) och den fantastiska förmånen att få se sitt barn utvecklas och göra framsteg.









Any species of bug is an irreplaceable marvel, equal to the works of art



which we religiously preserve in our museums.



-Claude Levi Strauss-









2 kommentarer:

Juzze sa...

Vilka fina tomater! Har du fler i trädgårn? Kom på ännu en fördel med att vara mammaledig.. man vet vad som går på tv:n?? :)

Anonym sa...

Här krävs en uppdatering!