fredag 21 september 2007


Hundvaktshunden Tufsan under dagens promenad



Fåren vi tittar på under våra promenader

Älskade Ms färdiga halsduk
Idag har varit en bra och effektiv dag: på förmiddagen när lilla M sov hjälpte jag pappan med ett utav hans alla jobb så hans helg blir lite mindre jobbig än vanligt. Innan M vaknade så tog jag äntligen itu med Pomatomus vilket resulterade i att jag är på rätsida igen så nu är det bara att sticka på. När M vaknat fick hon sin lunch (potatis, morot och palsternackspure) och sen packades hon ned i vagnen (iklädd nya halsduken och allt) och vi gick och hämtade hundvakthunden Tufsan. Hon var glad att se oss idag igen, hon kom gnyendes med vift på svansen och lät sig villigt bli kopplad. Tufsan blev skrämd av en flock gråsparvar :) men hon bryr sig varken om får eller kanadagäss som vi allt som oftast stöter på på våra promenader. Efter promenaden tog jag itu med mastodontdisken, lagade mat till mig själv (spenatgrahamspannkakor), dammsög, försökte skruva fast bokhyllorna( upptäckte dock att det behövs en borr för att få fast krokarna...) och vek ihop gårddagens tvätt.
Roligast idag var att älskade M klappade händerna! Hon var jättegullig! Jag ger henne vatten ur en nappflaska och nu i eftermiddags lyckades hon både hålla flaskan och styra in den i munnen, jag är en mycket stolt mamma :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för ihelgen (du får spara muffinsarna tills jag kommer) KRAM