torsdag 20 september 2007

Halsduk istället


Mjaa, det blir en halsduk istället för vantar till lilla M, hon har redan vantar för hela vintern. Halvroligt att sticka men det går snabbt iallafall, halsduken förväntas bli färdig i afton.

Idag var det fantastiskt fint väder, eller ja iallafall på förmiddagen iallafall. Då var vi ute på promenad, jag & älskade M, hundvaktshunden Tufsan (som var glad att se mig idag, till skillnad från igår då hon blev mutad med en skinkbit) och grannen och hennes son. För övrigt har vi (dvs jag med påhejning av älskade M, pappan har bara jobbat) lyckats handla, tvätta, laga god mat (ugnsbakade rotfrukter), pratat med vännen E och stickat några varv på halsduken. Nu har älskade M precis badat och fått på sig sin nya jamas och jag blev överraskad med en påse godis :) av pappan, trevligt! Jag köpte älskade Ms första tandborste idag, den var poppis och det gick alldeles galant att borsta hennes små huggtänder.

Nu ska jag natta lilla M som just försöker ta en tugga på sin fot :)

Inga kommentarer: