tisdag 25 september 2007

Smörgåsrån och purékok

Missy Elliot som tycker att hon också borde ha en egen säng

Idag har jag ägnat dagen åt att:

-gå till BVC och kolla så mitt barns tbc vaccin har "tagit sig", det verkar den ha gjort=skönt!

-gått ut och gått med hunden, hmm hon dissade mig idag nu igen! Knäppa hund, det var bara för att en i hennes familj råkade befinna sig hemma. Hmm, där ser man vart jag befinner mig på hennes skala av "people I like", längst ned tydligen och i brist på annan tvåbenting. Det slutade med att han som var hemma (det är så många barn och människor i den där familjen att jag aldrig vet vem som verkligen tillhör densamma, mest problematiskt är det när jag möter en utav dom på gatan....eehhh..jag brukar kolla in Tufsans reaktion först fast mest låtsas jag som ingenting) kom bärandes på henne. Resten av promenaden verkade hon mest butter.

-handlat ingredienser till purékoket dvs potatis och sommargrönsaker (som ej ännu blivit till puré). Idag gav jag M smörgåsrån (som jag för övrigt lätt kan äta upp ett helt paket, sa jag att jag älskar allt som är gjort av mjöl?) med lite margarin på, det gillade hon! Hon tuggade och fick nog till sist i sig ett helt rån, duktig flicka!

-tänkt på och varit mallig över pomatomussockarna, det var ju faktiskt mitt första, för mig, avancerade sockprojekt. Raggsockan släng dig i väggen! Det känns ju lite vemodigt att behöva lämna bort dom, men är det bestämt så är det. Hoppas att lillasyster kommer gilla dom och framför allt använda dom.

-kollat in våra bokningar i lite mer detalj till Kamerun och upptäckte att man får ta med sig 20kg bagade till Bryssel (som vi åker till först) och sen, hör och häpna, 40 nånting kg från Bryssel till Kamerun, mäh! Surt sa räven...

-tänka på att min mammaledighet snart är slut ju :( jag vill stanna hemma for ever med älskade M! Men så blir det inte, det är bra om jag gör färdigt min master thesis.

-tänkt på att musik är bra fantastiskt! Jag lyssnar mest på afrikansk musik; makossa och soukous och det finns inget som gör mig på så bra humör som den musiken!


Igår började jag på Ms sockar i höstmelodigarnet, jag satt uppe till midnatt och tittade samtidigt på Babben & Co, jag är mäkta imponerad av komikerna i det programmet.


Nu har huggtandsbarnet fått tag på en busstidtabell som hon sitter och river och biter sönder, det är inte bara Missy som gillar att äta papper....


2 kommentarer:

Juzze sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Juzze sa...

Uppdatering av blogg kanske? KRAM