tisdag 3 juni 2008

Graduation & gifts

I fredags hände det; jag presenterade mitt exjobb! Det gick finfint, nemas problemas. Efteråt gick vi och åt på Yogi, den indiska restaurangen här i staden. Jag kan tänka mig att äta indisk mat varje dag faktiskt, gott! Men än är jag inte helt färdig med studierna, har lite småfix kvar med exjobbet samt en uppsats att skriva, imorrn...



Oj oj oj vad jag blev firad då! hhmm en massa trevligt blev det: tjusigt halsband, vacker ampel med en blandning av fina vita blommor som nu hänger o dinglar på balkongen, garn och stickor :) (såklart!) och kläder....Håhå, tack så hemskt mycket alla!

Nya bekantskaperna: Stickor, Kauni effekt & Debbie Bliss

Debbie Bliss ska bli till den perfekta boleron jag skrev om häromsistones, Kauni effekt (mörkgrön, ljusgrön och gul) ska bli till en mössa eller en halsduk eller tja vad som! Ikväll ska jag lägga upp till boleron, tjohoo garnet är så mjuuuukt så mjukt. Lilla M tyckte att 15 min sömn var tillräckligt med sömn så hon är uppe igen :) så stickningne får vänta till hon sover.

Jag har spanat efter sjalnålar ett tag men så kom jag på den briljanta idén att använda lera (något jag pysslade mycket med som mindre). Jag provlerade tre stycken och har fått lite fler idéer men så här blev de tre befintliga:


Sjalnålar
Vilket fantastiskt väder det har varit eller ät till och med. Jag älskar sol och värmen! Måtte det fortsätta.

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Va fina sjalnålar du gjort.
Må så gott och försök att inte somna till clapotisen, dom är riktiga sömnpiller, men fina.
Eva.