lördag 7 juni 2008

Färgbyte och omstart

Clapotis har blivit blå, så alla projekt jag stickar på är blåa (utom Lace ribbon). Jag gillar blått. Att sticka är ju inte bara avslappnade, kreativt, meditativt utan också färgterapi! Jag är en sån som påverkas rätt mycket av färger, jag vet exakt vilka färger jag inte skulle vilja ha i mitt hem t.ex. Färger jag mår bra av är blåa, gröna, lila och vita nyanser. Sen kan man ju fundera på huruvida man inte gillar vissa färger för att man vet att man inte passar i dem...jag passar t.ex inte i varma toner-gul, orange, beige osv-och dessa fäger tillhör inte heller mina favoriter.

Clapotis

Jag har börjat på den perfekta boleron-The Shawl collar vest! Jag har stickat kragen men upptäckte igår att jag gjort fel i början på mönstret, gör om gör rätt!

Shawl collar vest i väntan på upprepning

Papa God vilket fint väder vi har! Jag har tom fått lite bränna, inte något jag brukar ha fått vid den här tidpunkten! Men jag tror ändå att vi behöver lite regn, gräset ser lite ledset ut minsann.

Inga kommentarer: