tisdag 24 juni 2008

Låt mig presentera...

Sheldon!
Sköldis Sheldon


Sheldon är stickad i bomullsgarn, har ett separat skal och är ju faktiskt fantastisk söt! Jag ändrade lite i mönstret så hans hals blev lite kortare och han huvud lite rundare. Det gick undan att sticka själva delarna, mest tid gick åt till att sticka I-corden runt skalet, pilligt värre. Ögonen sydde jag fast i benen så att de blir barnsäkra. Å dagen till ära som Sheldon blev färdig föddes den lille gossen som han ska flytta till! Det kommer bli lite svårt att lämna bort honom minsann men förhoppningsvis blir han lika uppskattad i sitt nya hem. Jag längtar efter att se nya bäbisen!

Naken

Sniff sniff

Nu är frågan om jag ska sticka en Sheldon till o ge bort till bäbis nr två eller om jag ska hitta på någe annat, är ingen fan av att sticka samma sak flera ggr. Nåja, jag ska suga lite på det-som min evolutionslärare alltid sa "det kan ni suga på" jorå så att...

Kollade in Allsångspremiären, bäst var ju helt klart Miss Li, så vill jag också kunna sjunga! Men Håkan förstår jag mig inte på.

Dags för dagens stickbloggssurfning!

5 kommentarer:

Dödergök sa...

Å vad fin Sheldon är, Supersöt!
Jag har velat sticka en jättelänge men han känns lite krånglig, dessutom känner jag ingen bäbis som kan tänkas vilja ha en sköldpaddskamrat. Jag får nog sticka en till mig själv.

Anonym sa...

Jag vill också ha!! Trots att jag inte är en bebis! Kanske ska sticka två till fröknarna Skrutt o Juzz?

Anonym sa...

"det kan ni suga på" "jorå så att ehhhh"..

hehehe!!

Anonym sa...

Åh, så fin. Jttegullig. Jag tror inte att jag klarar av att sticka en, så jag får kika in och titta på din här på bloggen lite då och då :-)

Anonym sa...

hej vad söt han e vart har du fått tag på mönstret???
jag har en sån tur att jag har en litten kille som nog vill ha en och då kan ju jag oxå låna

mvh