måndag 23 juni 2008

Midsommar, Sheldon och luktärtblomster


Midsommaraftonen spenderades delvis med att tillsammans med några andra av stadens invånare titta på folkdans och se majstången resas, i Trädgårdsföreningen.

Ullhuvspappan fick se folkdans live för vad jag tror var första gången, det såg ut som han belv uttråkad rätt snabbt. Inga rumpskakningar och trummor som han är van vid från sitt "hemma" här inte :). Jag gillar musiken, det är sommar det minsann! Jag kollade mest in dräkterna, vilket handarbete!

Nu blommar det! Kolla in mina fina luktärtsblommor:

Luktärtor is the shit! Jag gillar ärtväxter i allmänhet; klängena, blommorna och för att de ser "goda" ut..:) hmm jo jag vet att dom är giftiga så jag lovar att inte smaka.Å tomatplantan har blivit så stor och ståtlig och blommar gör hon också. Snart blir det färska hemodlade tomater!

Jag, Juzze och älskade M var i Gamla Lnkp igår, vi mumsade på glass och kunde såklart inte motstå ett besök i Chokladboden.....

Jag köpte mina favoriter Special nougador..mmm de mumsar jag på i skrivande stund.

Stickeriet då? Jorå, när jag satt o sticksurfade stötte jag på Sheldon och kände genast att det är ju den perfekta presenten till de två små knoddarna som väntas komma till världen i nästa månad. Jag beräknar att bli färdig i afton, imorgon ska han få ögon.

Sheldon in pieces...stickad i bomullsgarn på st nr 3

Ååhh, lilla lilla flicka! Jag tittar på programmet om den lilla flickan Lakshmi som föddes med en parasitisk tvilling sammanvuxna i bäckenet. Nu ska hon opereras, måtte det gå vägen!

Inga kommentarer: