onsdag 3 oktober 2007

Tiden går

Oj vad dagarna springer iväg, det är redan onsdag! Vad har jag pysslat med då? Jo, följande:

-Ett besök på Garnverket, det inhandlades ett lila nystan av Garnstudios Vivaldi. Här ska det stickas spetssjal!

-Höststädning av balkong (äntligen), ut med det vissna in (ut) med nytt...vilket betyder en stackars ljungplanta. Stackarn ska få sällskap inom kort.

-Virkning så det står härliga till (i min värld iallafall), nu har vante nr 1 fått en kompis nr 2, 2an har helt andra färger men mig stör det inte. Det blir bara mer av det goda då jag gillar alla färgerna och för att dom är så fina tillsammans. Just nu virkar jag torgvante nr 2 (garnet räcker nog inte till 2 par vantar). Bilder? ja, när jag laddat kamerabatterierna.

-Tandläkarbesök idag, nu är jag färdig för i år! Jag måste från och med nu bli bättre på att sköta mina tänder, huga! Tänk vad mycket garn och annat trevligt man kan lägga sina pengar på istället för kompositfyllningar.

-Sist men inte minst fick vi besök av mormorn idag. Hon kom på ett spontanbesök på hennes lediga dag :) Hon saknade älskade M, vi hade som vanligt en jättetrevlig dag med ett besök på stan där älskade M fick en vinteroverall, body i ekobomull, sommarklänning som hon ska ha i Kamerun och mamman fick lila strumpbyxor, en blå stickad storpolo i alpacka/akrylblandning och middag (när bedövningen äntligen släppt). Tack tack tack snällsnälla mormor!

Min söta lilla gullunge säger nu "ma-ma-ma-ma-ma" och "ba-ba-ba-ba", nästan som att hon säger mamma :) och så hoppar hon som en liten groda, skutt skutt skutt!

Jag kollar på "Grand designs" och tror att jag vill bygga mitt eget hus, när jag fått jobb och rätt så mycket mer pengar på kontot...men ett litet torp på landet duger lika bra :)

Inga kommentarer: