torsdag 11 oktober 2007

Sjal och vantar

Vivaldi håller nu på att bli en sjal:
suddsuddig bild på sjalen
jag stickar efter detta mönster som jag valde efter att ha suttit läänge och försökt hitta det optimala mönstret. Men efter några varv ser det ut som att det blir bättre än väntat.
Så här blev det andra paret vantar:

Hmmmm, nja jo det blev inte sådär jättebra övergångar mellan färgerna, men men dom kommer fylla sin funktion iallafall. Tänkte tvätta o sträcka dom lite, så att dom blir lika långa :)

Annars så har vi fått en trevlig inneboende, pappans kusin lyckades få sitt visum till slut. Han gillar visst att laga mat, jättebra tycker Ullhuvsmamman!

Idag har jag ont i armarna, igår var jag och fick en hel drös vaccinationer inför Kamerunresan. Nu slipper jag förhoppningsvis åka på nåt skräp. Lilla ullhuvet är för liten så hon fick ingen spruta, bara malariaprofylax.

Dagen kommer ägnas åt tvätt, hundpromenad, proviantering och förhoppningsvis stickning.

Inga kommentarer: