torsdag 4 oktober 2007

Andra bullar

Idag är det kanelbullens dag, därför har jag bakat



bullar dagen till ära

kanel- och kardemummabullar för att fira! När kommer kladdkakans dag att införas?

Imorse virkade jag på vantarna:

virkade ullvantar

Som synes blir iallafall två i någe så samma färg, frågan är bara om garnet räcker. Om inte så får det bli torgvantar av det hela istället.

Idag var hundvaktshunden riktigt trevlig, jag fick en blöt puss och svansvift som hälsning :). Det har varit en alldeles underbar höstdag idag: soligt, varmt och vindstilla. Jag och älskade M njöt för fulla muggar. Det är så vackert nu när träden har sin höstskrud. Vi pratade med en söt tant som tyckte Tufsan var så söt så söt, "fast sötast är väl den i vagnen" som hon sa. Ja visst är det så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också ha bullar! :) Jag röstar också för kladdkakansdag, men blev bjuden på kladdkaka hos jobbarkompisen i onsdags o på jobbet igår, så jag är för närvarande mätt på kladdkaka..