söndag 14 oktober 2007

Ullhuvssocka och tattootankar

Igår färdigställde jag älskade Ms socka nr 1, den hade ju legat en bra stund och väntat på att få sin tå. Jag har dock drabbats hårt av SSS (second-sock-syndrome), räcker garnet? hur gjorde jag nu med det lilla improviserade skaftet? Men imorgon (varför göra idag vad man kan göra imorgon) då ska det ske, har jag lovat mig själv.


Älskade Ms lilla socka

Idag vaknade jag med en huvudvärk jag sällan skådat, den gick liksom från öra till öra över pannan och så bakom ögonen. Hm, jag brukar sällan ha ont i skallen och därför blir jag rätt gnällig när jag väl har det. Jag brukar fundera på hur somliga jag vet ofta har huvudvärk eller tom migrän fortfarande kan fungera "som vanligt", all heder åt dom. Själv blir jag som ett ömkligt litet knyte....Dessa tanakr har iallafall gjort mig ytterst tacksam över min hälsa. Hur som helst så gick värken över efter en tablett och lite sömn, men jag stannade inne hela dagen och gjorde inte allt för mycket.

Jag vill tatuera mig! (nu säger min mamma " näääääää men åååååsa!)Något jag velat ett bra tag och länge, länge gått och funderat på. Mina funderingar är följande: motiv? så långt ett lätt beslut, ett lejon! Sen börjar det bli lite mer klurigt: vill jag ha ett helt lejon eller bara ett huvud?, svart eller färg?, placering, storlek....ja det finns många frågor och just därför så har det inte blivit av. Å inte lär det bli av förrens jag är hundra på allt heller. Hur som så satt jag och letade lite tänkbara bilder att utgå ifrån och hittade bland annat den här:


Men jag är inte helt nöjd, det som fångas på den här bilden är stoltheten vilket jag absolut vill ska synas klart och tydligt. Önskar däremot lite mindre profil och att mer man ska synas... Det kanske aldrig blir nån tattoo.

Klockan är 20 och endast en ullhuvsmamma är vaken...älskade M somnade precis efter gröt och bad, pappan sover en en stund innan nattjobbet och uncle F har deckat på soffan. Jag tror jag går ut i köket och stickar några varv på sjalen.

Inga kommentarer: