fredag 28 mars 2008

Påfyllning av garnförrådet

Idag stod det ett stort paket från Garnkorgen lutat mot dörren när jag o älskade M kom hem, lycka! Paketet innehöll:
Garn..mera garn!


Det blåa (Kampes flamgarn) ska bli min första kofta, har tittat på lite olika mönster men inte bestämt mig riktigt än. Det gröna entrådiga (oxå Kampes) blev jag lite besviken på färgen, trodde den skulle varit ljusare men jag tror det blir bra när det så småningom blir till en sjal/halsduk. Det vita från Online ska färgas med äggfärgerna jag vann, det multifärgade ska bli till en vårmössa till älskade M.
Så här långt har jag kommit på älskade Ms pippitröja:

Pippitröja i slutskedet

Den blir färdig ikväll sen återstår bara fästa trådar, blockning och montering.

Ikväll blir det inga studier för min del, här ska det stickas!

Inga kommentarer: