lördag 15 mars 2008

Morgonstund har guld i mun


Gomorron! Världen är som vackrast på morgonen tycker jag. Idag steg jag upp kl 03.00 för att försöka få nåt gjort på mitt exjobb, jag har tänkt och tänkt, läst några artiklar och fått ned några ord.


Sen kom älskade M nu vid 5.30, sömndrucken och gullig som hon är-jag hörde att hon hade vaknat och pappan tog upp henne i våran säng men sova ville hon visst inte så hon hasade sig ned från sängen och spatserade ut till mig. Så nu är det full fart!


Här kommer lite bildbevis på vad som sitter på stickorna nu:



Clapotis i görningen, ser fram emot att få börja släppa maskor











O så början på Snigelvantarna




I nya vårnumret av www.knitty.com finns det mycket fint jag vill sticka, kan tänka mig en Nob Hill i nån härlig nyans av grönt eller blått och den vackra Laminaria (som är ett släkte i familjen Laminariaceae bland brunalgerna) och lace ribbon.

Finns det någon skillnad mellan Påskmust och Julmust? Påskmust smakar mer påsk tycker jag...Juzze vad tror du?

Idag ska jag gå och gunga i lekparken med älskade M, i afton blir det svensexa (jo, vi kvinnofolk är bjudna oxå) men nu ska jag gå o koka havregrynsgröt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, påskmust smakar mer påsk! Påskens viktigaste är ändå godiset hörröö!!

Anonym sa...

Jag sov till nio idag! Jätteskönt! Gunilla är sjuk, har feber och ligger i sängen. Slå en signal och pigga upp henne om du har tid. Kram Svenne