måndag 24 mars 2008

Afrobröllop och vinnare!


Oj, oj, oj vad vackert bröllopet var.....brudparet var så vackra i sina kläder och romantiken flödade. I kyrkan var det så vackert att jag tom fällde en liten tår :) , det var sång, dans och handklapp till in- och utmarchen- det gillar jag, såklart man vill ha glädje och dans! Sambon sa dock att i jämförelse med hur det går till i Cameroon så var det här den lugna varianten, Mama Africa I like!
Det vackra brudparet



Kläderna brudparet bar är ett utsökt hantverk, mönstret är broderat och jag kan bara gissa hur många timmar det tar att få färdigt. Huvudbonaden som brudgummen bar är virkad i ullgarn, ska försöka ge mig på en sån en vacker dag.

Under mottagningen blev vi bjudna på delikat afrikansk mat, jättegott! Det hölls många tal, spex, sång , musik och så var det dans till långt in på natten.


Sambon o ja

Sambon, älskade M, ja o Uncle

O så är jag lycklig vinnare av Mia från Mias Stickblogg (kan fortfarande inte länka....) utlottning av äggfärger :) Himmel och pannkaka vad roligt det är att vinna. Nu måste jag illa kvickt köpa garn som jag kan färga, det blir första gången jag färgar garn, ska bli mycket spännande!

Nu blir det pluggis!

Inga kommentarer: