torsdag 13 mars 2008

Jesus of Nazaret!

...som sambon brukar säga. Så kan jag väl sammanfatta det hela nu; för ungefär en timme sen, alltså igår hade jag deadline för första inlämningen av mitt exjobb, jag har suttit dag och natt men blev ändå inte färdig. Jag gillar inte att skriva...timmarna går när jag sitter där utan att allt för många ord hamnar på pappret men jag tänker desto mer. Men vad hjälper väl det? Jag vill börja jobba NU, är trött på pluggis med dess meningslösa uppgifter...

Bara för att jag sa att jag inte gillar att ha flera stickprojekt på G så började jag på ALLA, hehe...så nu är det pippitröja, Clapotis och njamagorrovantar (njamagorro är snigel på sambons lokala dialekt). Fast stickat har jag inte gjort så mycket senste tiden, istället har jag ägnat mig åt mitt menlösa exjobb.

Idag har jag mått illa...det kan du också få göra om du besöker www.savethesheep.com och sen klickar dig vidare till bla Pinks uttalande om den fruktansvärda muelsingen. Inte nog med att dom flår de försvarslösa djuren, dessutom skeppar dom fåren miltals efter miltals från Australien till jag tror det var Afrika, Turkiet o där ikring, för där ska dom slaktas! Så smidigt förstår ni. Det sätt som dessa djur behandlas på är f r u k t a n s v ä r t! Fåren släpar dom i benen, sparkar på, skär halsen av och medan domfortfarande är vid medvetande börjar de flå och skära benen av dom. Lika illa är det med nötdjur, det var en film från ett slakteri i Kairo, Egypten där slaktarna skär av senorna på djurens ben för att de ska ramla ikull så att de kan skära halsen av dem så att de sakteligen förblöder och medan de förblöder sticker de knivar i ögonen på djuren och snittar dem under svansen.....Må Gud skicka dessa personer till det mest helvetiska stället i detta universum. Jag skulle med nöje saaakta saaakta kunna ha ihjäl dessa människor, på riktigt. Det känns bra att vara vegetarian, det sista jag vill är att stödja denna vrickade djurindustri, jag funderar på hur det går till i Sverige. Men det känns som att allt man gör är skadligt; bomull, ull, läder, textilier, tvättmedel, tvål...jag köper svanen/bra miljöval märkta produkter visserligen men där lär ju vara skapliga mängder kemikalier som läcker ut i våra sjöar, hav och vattendrag. När jag får ett jobb ska jag endast köpa ekologisk mat och kläder. Älskade M fick iallafall ekologiska köttbullar idag. Hon trivs för övrigt som fisken i vattnet på dagis, nu lämnar vi henne i 4 timmar och hon vill inte ens gå hem när vi kommer för att hämta henne :) fantastiska unge!

Slut på nattugglandet, jag måste sova.

Inga kommentarer: