onsdag 19 mars 2008

Biologinyheterna

Nya frillan blev görbra, som synes lite kortare, lite ljusare och lite bättre. Jag passade på att sticka på pippitröjan när jag satt i frisörstolen, jag har bara halva framstycket kvar nu.



Nya frillan


Jag är trött idag, kanske beror på att jag satt uppe väldigt sent, jag och Clapotis :), har släppt den första maskan och garnet börjar ändra färg.

Det kom lite mer snö idag, fast bilden (utsikt från vardagsrummet) nedan är från i förrgår:


Hej mitt vinterland


Istället för ekonominyheter varje dag (timme) borde det, som en utav lärarna på univeristetet påpekade, istället finnas biologi/ekologi nyheter istället. Så vitt jag förstår bygger ekonominyheter på rena rama gissningar. Har dom inte till och med en apa till att förutspå vilka aktier man skulle köpa? Jesus of Nazaret, om det istället fanns biologinyheter istället skulle vi alla kunna få en rapport om moder jords dagsläge; växthuseffektens påverkan (koldioxidutsläpp mm), utrotade/utrotningshotade arter, havens hälsa, luftföroreningar, ozonhålet....ja listan kan göras lång. Dessa fakta, till skillnad från ekonominyheterna, fås från vetenskaplig forskning och är enligt min mening pålitliga.

Tid för stickbloggsläsning sen ska jag ta mig en lur innan jag ska plugga.

Inga kommentarer: