tisdag 19 februari 2008

Blondie och inskolning

Jag har varit och fått en ny frisyr, check it out!





En numera blond och korthårig ullhuvsmamma















Min snygga assymetriska nacke, eller ja håret är det väl...






Jag är mycket nöjd och trivs väldigt bra i kort hår, nu är det slut på hästsvanslivet.



Så här långt har jag kommit på Pippitröjan till älskade M:




Pippitröja till lilla M i görningen





Jag valde grå istället för traditionell blå, tycker det blir finare. Ett roligt projekt, det går snabbt och det händer lagom mycket med färgbyten och en o annan ökning. Ullhuvsbarnet kommer bli jättefin tror jag!



Idag var det första dagen på inskolningen av älskade M. Vi har fått plats på en alldeles nyöppnad förskola inte långt ifrån där i bor, så imorse var det dags efter en veckas försening pga sjukdom. Det gick jättebra! Det var bara 3 barn på våran avdelning idag så det var förhållandevis lugnt, förutom att ett stackars barn var alldeles ifrån sig då det var första dagen utan mamma eller pappa. Det gjorde ont i hjärtat o se stackarn, jag hoppas inte lilla M kommer bli så ledsen...Hur som helst så verkade lilla M ta det med ro, hon lekte med alla spännande leksaker, tittade på de andra barnen och undersökte stället. Jag känner mig nöjd med förskolan i sig och speciellt med förskollärarna som har gett ett gott första intryck. Nu återstår det att se hur det kommer gå resten av den här veckan och nästa.



Jag har äntligen fått lite ekonomisk stabilitet, detta har firats med nytt hår och beställning av en stickbok- The Knitter´s book of yarn, Clara Parkes"! Jippie! Jag vet att det ska finnas ett mönster till ett par snigelvantar där i, dessa såg jag hos en annan stickbloggerska (tänkte förståss länka men det är nåt visst litet ullhuve som har meckat med datorn så det funkar inte...) och jag bara måste sticka dom vantarna! Bilder utlovas när boken anlänt.

För övrigt är jag mest stressad över mitt exjobb, det går sakta med säkert framåt dock frågan är bara om det går tillräckligt fort? Men ja kommer ju få mer tid när lilla M börjat på dagis.

Annars så vill jag ha röda jeans, Knulpskor, en grön tunika och en batiksjal....

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Vad fin pippitröjan blir! Grått istället för blått var ju också jättesnyggt. Jag har precis stickat en rosa pippitröja till min mans barnbarn. Den blev jättegullig tycker jag och hon älskar rosa.