onsdag 27 februari 2008

Böcker




Igår kom min "Book of yarn" med tillhörande snigelvantemönster! Jag har bläddrat igenom boken lite snabbt och kan konstatera att det verkar vara en massa bra garnfakta, nu
kommer jag säkerligen få svar på grejjer jag gått och funderat på.
Snigelvantarna är sååå fina och jag längtar efter att börja sticka dom, har dock inte köpt garn ännu.


Beställde också en bok av Jens Juul, "Ditt kompetenta barn" som jag ser fram emot att läsa. Idag var jag en liten sväng på bokrean, med mig hem kom några böcker till älskade M (en tuggade hon sönder redan i affären) och så blev det lite barnuppfostrantips från Supernannyn (jag gillar henne och det jag sett på tv).


I väntan på mitt regnbågsgarn får ni en bild på ett sockgarn jag köpte i samma veva som garnet till pippitröjan. Nu har ja stickat sockar till alla andra så nu blir det ett par sockar till mig själv, kanske ett par Pomatomus.
Nu har jag så mycket roligt att göra så jag vet knappt vart jag ska ta vägen...sticka pippitröja, sockar, läsa en massa böcker....faast jag vet vad jag borde göra mer än nåt annat: p l u g g a! Jag trodde min handledare skulle påpeka vad lite jag åstadkommit den senaste veckan men jag klarade mig, den här gången också. Ikväll tänker jag iallafall ägna mig helhjärtat åt pippitröjastickning.
Älskade M är krasslig igen så inskolningen på dagis skjuts på framtiden.



Inga kommentarer: