onsdag 14 november 2007

Jag älskar livet!

Jajemän! Idag har jag kännt stor tacksamhet för livet jag lever. Något som jag brukar göra rätt ofta men idag har jag kännt lite extra. Varför? Nja ingen speciell anledning men det vackra vädret, våran underbara underbara dotter har gjor sitt. Jag tänker ofta på hur lyckligt lottad jag är eller förresten alla vi som lever här i Sverige för den delen, jag är ytterst tacksam över att jag fötts där jag fötts och har det liv jag har. Genom att leva med en man från en helt annan världsdel, kultur och uppväxt har jag fått en annan syn på livet och uppskattar det livet jag har mer. Små, för oss, vardagliga saker som en varm härlig dusch, en mjuk säng eller en god middag är numera saker som får mig att njuuuta.

Idag fick älskade M sin sista vaccination inför resan med stort R. Tjejen tog det med lugn och sa inte ett knyst när hon fick sprutan, hon tittade mest och verkade fundera över vad sjuksköterskan höll på med på hennes ben.

Försket med den virkade kalotten till sambon gick väl sådär, den blev inte som en mössa alls utan helt platt...gör om gör rätt. Vivaldispetssjalen ligger på hyllan, istället har jag börjat på en fuskpolo till älskade M, jag freestylar så vi får väl se hur det blir.

Annars så upptas tankarna av resan, jag har skrivit packnings- och inköpslista och funderar på hur mycket mat vi behöver ta med till älskade M. Det kräver sin matematik vill jag lova :)

1 kommentar:

Juzze sa...

Ses i helgen!! :) :)