torsdag 22 november 2007

Förkylning och "för-jul"

Just vid den här tiden nästa vecka har vi troligtvis nått våran destination: Motengene Kamerun! Vi har letat fram våra resväskor och är lite bekymrade över packningen, mer volymmässigt än viktmässigt. Det som kommer uppta största delen av väskorna är alla presenter till mannens stora släkt. Vi försöker inte reta upp oss allt för mycket på att vi går miste om 18kg möjlig packning; det är nämligen så att man får ta med sig 48kg Bryssel-Douala men bara 20kg Bromma-Bryssel...surt sa räven!

Lilla hjärtat har fått sin första feber och förkylning, feber fick hon efter hon blivit vaccinerad och säkerligen hade tandsingar (som nu är 5 till antalet) och malariaprofylax ett finger med i spelet. Febern gick över på en dag, nu är det istället förkylningen som oroar mig. Hon vaknade idag och var lite rosslig i halsen och så har hon hostat lite under dagen. Lilla :( , blir hon inte bättre så blir det vårdcentralen imorgon. Roligare än förkylningar är att hon kan stå utan stöd, iallafall i 3 sekunder :)

Jag har bakat lussekatter och julkola. Måste få njuta av den svenska julens delikatesser innan vi åker, så igår hade vi lite "för-jul" här i stugan med lussekatter, julkola, pepparkakor och vaniljglögg (den var riktigt god så jag ska nog ta mig ett litet glas ikväll igen). Det var nnnngött dä, som min gammelmormor alltid sa.

Stickat har jag gjort, lite. Tills Vivaldigarnet tog slut, någe nytt har jag inte inhandlat. Får se hur full min resväska blir efter allt annat packats ned. Däremot ska 200g sockgarn få följa med till Kamerun, det ska bli ett par Monkeysockar iallafall. Tänkte skriva ned mönstret nu och sutta på lite vaniljglögg och en pepparkaka.

Inga kommentarer: