lördag 3 november 2007

Brödbak och glädje

Imorse bakade jag kesobullar (=vetebröd med 1 dl graham och en burk keso), Juzze kom på besök och vi smaskade på dom goda bröden, drack te och snickelisnackade. Efteråt tog vi en promenad i det vackra vädret. Lilla M var ilsken men lugnade sig efter att jag burit henne en liten bit :), tack för ett trevligt besök Juzze!

Jag gav mig på att försöka virka en kalott till pappan men måste sätta mig ned och räkna på kalotten jag gjorde för lääänge lääänge sen så att det blir rätt. Rätt ska vara rätt!

Annars så har dagen gått i glädjens tecken, som vanligt är det lilla M som förgyller mina dagar nu sparkar hon sig framåt allt snabbare och snabbare. Pappan och Uncle F är också rätt bra på att underhålla. Sen pratade jag med mormor på eftermiddagen som sa att kläderna hon beställt till mig har kommit (tack snääälla), jihooo! Moster M tar med dom på måndag då vi ska träffas, det ser jag fram emot!

Såg just en massa god mat på tvn: "Keith Floyd´s India". Jams, rödbetor, curry, spiskummin, chili, kokos, ris, koriander....mmm mat jag gillar!

Nu ska det bli andra bullar av, efter att jag läst mina favvobloggar ska jag ta fram Vivaldi och försöka komma på rätt spår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en mycket trevlig helg :) KRAM