onsdag 29 augusti 2007

Upprepat

Idag när jag glad i hågen trodde att jag lärt mig mönstret på Pomatomussockorna och stickat en bra bit tittade jag på mönsterbeskrivningen och insåg att jag inte alls lärt mig, så det var bara att repa upp...men jag ska ge mig på att igen så jag kommer ifatt det jag repade upp.

Idag blev jag totaldissad av hundvaktshunden Tuffsan, hon skällde på mig och ville inte gå på promenad. Hon sprang upp på övervåningen och till slut kröp hon under soffan, då gick jag hem. Pratade med hennes matte och imorgon provar jag godis.

Älskade M har ätit potatispure och ärt-majs- och broccolipure, det är jätteskönt att hon inte är kräsen med maten.

Jag tror jag har lösningen på mitt sockerberoende/sug; kanel! Sedan jag varje morgon har kanel på min havregrynsgröt har jag inte känt av suget alls. Skönt!

Dagens citat lyder som följer:

"Every child comes with the message that God is not yet tired of the man"
-Rabindranath Tagore-

Inga kommentarer: