fredag 24 augusti 2007

Tandläkaren och kissekattflicka

Före

Efter med halsduk

Efter med sjal


Besöket hos tandläkaren igår gick över förväntan, har en viss rädsla för dessa och vad dom gör. Har varit nervös inför detta besök flera veckor, men trot eller ej så gick det bra! Jag väljer ju såklart att få bedövning men det brukar ändå göra ont men inte igår minsann, har förlossningen stärkt mig när det kommer till smärta? Barnmorskan (som för övrigt var världens bästa) ansåg att jag hade hög smärttröskel, motsatsen till vad jag anser. Ska tillbaka i början av nästa månad och fixa till det andra problemet.

Jag mötte upp pappan och älskade ullhuvet på stan efter tandläkaren. Jag fick säga hennes namn många gånger innan hon hittade rätt ansikte :), det var nog inte lätt med alla människor ikring sig. Sen blev det annat ljud i skällan för nu var mamma i närheten, så fort hon fick se mig så började hon gråta...matmaskinen hade anlänt! På vägen hem fick jag hålla mig framför vagnen och utom synhåll, för lugnets skull. På eftermiddagen tog vi en tur med bilen så pappan fick mängdträna eller övningsköra som jag hellre kallar det. Pappan gör framsteg men jag förundras varje gång över hur svårt det kan vara att lära sig köra bil, nu efter åtta år med kortet så tänker man ju inte på vad man gör. Inte är det lätt heller att förklara hur man gör, speciellt inte på engelska. Det blir en del missförstånd. Hundvaktshunden Tuffsan ville inte gå på promenad, fick gå in och hämta henne då hon låg o snusade i sin fåtölj...men när väl kopplet var på så gick det av bara farten.

Igår kväll fick älskade M välling istället för gröt som brukligt. Jag gav i flaska och till en början sög hon för kung och fosterland men sen sa det stopp, kanske trodde hon att det var mjölk (använder amningsnapp så hon är van vid silikonkänslan), som smakade havre! Ikväll blir det gröt igen. Till lunch kommer det för första gången serveras broccoli, majs och ärtpure. Ska bli intressant att se vad hon tycker. Än så länge har det bara serverats morots- och potatispure.

Imorse vakande älskade M vid 6.45, hon vaknar alltid glad och ligger och "pratar" och gör glädjetjut, ett mycket härligt sätt att vakna på. Jag tog upp henne och lade henne i min säng, där låg vi och gosade en stund innan vi gick upp och gjorde morgonsysslorna. Nu har hon börjat med ett nytt ljud, det förra prutt-spottasalivljudet har ersatts med att blåsa luft och samtidigt låta. Gullunge!Idag ska vi åka till grannstaden och göra lite inköp inför den stundande Kamerunresan.
Stickat nåt har jag inte gjort, däremot har jag virkat en kissekattflicka till älskade M. Den var populär, man kunde ju dra i armar o ben och dom passar alldeles utmärkt att stoppa i mun och suga på.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, kommer gärna över o äter lite broccoli, majs och ärtpure :)

Anonym sa...

Söta katter.., du kan inte göra en halsduk till Jussan (som ja kan vira runt munnen) ;) (neeee... liiiiilla)!!

Å sa...

Tack! NÄE, liiiiilla! men en halsduk kan hon få om hon vill :)