söndag 26 augusti 2007

Hotellfrulle, hantverksmässa och tårta

Dagens garninköp-Visjögarn "plommon" och Opalgarn


Ullhuvet nr2 eller Missy Elliot som hon också heter


Idag blev vi bjudna på frulle på min gamla arbetsplats Frimis, forna arbetskamrater ville titta på vårat lilla underverk. Pappan jobbade så jag och älskade M gick själva. Frullen var god och M charmade alla, hon fick dessutom presenter- ett pussel, en gosedjurshund och badleksaker! Tusen tack.

Efter hotellbesöket begav vi oss till Gamla Lnkp och hantverksmässan, mycket trevligt! Det fanns mycket fint, jag fastnade speciellt för smycken man gjort av gafflar och skedar! Tror att det kallades gaffelkonst alt. gaffelsmycken. Hur som var dom jättevackra och jag är imponerad av människors påhittighet. Roligast av allt var ju såklart alla garner och stickverk. Det fanns fyra ulligulliga angorakaniner på plats och div vackra stickverk gjorda av deras ull. Jag höll i en av dom och blev djupt förälskad...När jag bor i mitt lilla hus på landet någon gång i framtiden kommer det absolut finnas angorakaniner, tillsammans med getter, kameler, hästar, hundar, marsvin och ja ett och annat får. Under tiden jag inväntade att Garnhärvans sortiment skulle komma fick jag i Stickas! stånd se hur krokning går till, något jag kanske provar på i framtiden. Efter lite beslutsångest valde jag till slut Visjögarnet "plommon" och ett lila Opalgarn. Lila är ju en av mina favoritfärger. Visjögarnet ska bli till höstfina mössa, vantar och strumpor till älskade M, Opalgarnet ska bli till sockar till mig själv.

På eftermiddagen kom våran snällsnälla granne S in med tårta, mmmm en riktigt mäktig chokladtårta. Till och med jag som brukar vara bottenlös när det kommer till sötsaker fick nog innan tårtbiten var slut :)

Älskade M sov en stund på eftermiddagen, hon snusade gott i mammans säng. Under tiden passade jag på att laga mat och tvätta. På kvällen åt hon en stooor portion gröt, hon är så duktig så, gapar stort när skeden kommer. Mot slutet blir dock skeden mer intressant än gröten och får hon den inte så blir hon ilsk, har hon mammans temperament månne?

Inte en ända maska har jag stickat heller, ack ack! Men kanske blir det några varv på hälen nu i afton. Tänkte leta efter något fint mönster till älskade Ms mössa, vantar och sockar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du,tårta ja.. Vi fick halva tårtan kvar igår (de blev mätta på det som serverades innan min fiiiiina tårta) :) Sååååå.. ska ja komma förbi en sväng imorn me lite tårta till familjen? Puss o kram!!

Anonym sa...

eller ja.. de åt mer än halva tårtan, men det blir nog över även då vi ska äta ikväll me (o Johan äter för två) (tårtan blev med andra ord stooor) :)

Anonym sa...

Va fint du får de me bildtexterna förresten :)

Å sa...

ojojoj vad trevligt, du är hjärtligt välkommen! javisst, jag avancerar, kram kram