torsdag 10 september 2009

Flopp

Här är en vit variant av Mia Bengtssons Flopp, lite smalare, lite större ögon och lurvigare hår. Flopp blev en liten present till en liten tjej.


Jag tog en paus med regnbågströjan och stickade en mössa till ullhuvsbarnet, samma Yll o tyllmönster jag använde till min Malabrigodröm. Denna här är stickad i M&M ekobabyull. En mycket trevlig bekantskap, jag har stora planer på att sticka antingen en uggletröja eller TantKofta-kofta , eller båda (!) i det garnet. Det lutar åt den ena i ljusgrått och den andra i lila. Jag suger på det en stund till tror jag.

Åååå så har jag inhandlat mig en finfin klänning som man känner sig som en drottning i.
Jag vill ha alpackor på min gård, när jag har en sån. Ursöta hållalandskapetöppetdjur som producerar den finaste ull! Såg att det går att köpa "svenskt" alpackagarn hos Yll o tyll,det blir ett sånt nystan eller två tror jag bestämt.

Inga kommentarer: