torsdag 24 september 2009

Tiggare o strumpor

När vi äter frukost har vi en tiggare vid bordet:

Det kan ju trilla ned nåt....
Missy fäller så hon ser ut som en rugguggla, gammeltanten. Jag är så glad att hon och Marley går ihop, han hjälper dessutom till med att rugguggla henne med allt detta slickande.

Lilla Ms Candle flame är färdig, lite liten så den får fungera som en scarf som knyts i nacken.
Jag var o inhandlade M&K ekoull för att sticka en "garter yoke" kofta till lilla M, jag ville ha den lite grövre varianten på garn men när jag började sticka så insåg jag att det blev för tjockt. Vårt barn gillar nämligen inte att ha kläder på sig, så fort vi sätter foten innanför dörren så ryker kläderna...Istället stickar jag en Owls till mig själv av det garnet och ska införskaffa den tunnare babyullen till Ms kofta. Kanske imorgon för då bär det av till Borås och Syfestivalen, å som jag längtat!


I väntan på morgondagen då mer garn och stickor ska inhandlas stickar jag sockor, ett par till lilla M är färdiga och så håller jag i skrivande stund på med ett par kortskaftade som jag kan använda i mina basketkängor. Båe två stickade i Fame Trend som jag tror att jag älskar.

Inga kommentarer: