onsdag 30 juli 2008

Fynd och stickat

Efter att ha varit frånvarande från bloggvärlden ett tag är jag nu tillbaka. Jag och älskade M har varit i barndomsstaden en vecka för att hälsa på familjen. Å precis som vanligt var det gräsligt trevligt! Vi blir alltid så väl omhändertagna på alla sätt o vis, tack snälla snälla familjen! Förutom att umgås med familj, njuta av det fina vädret så gjorde jag mig ena fantastiska fynd när en klädbutik hade utförsäljning, lyssna på det här: kläder till ett värde av 2100 inhandlade jag för 280 riksdaler! HA! Jag är en mästare på att reafynda, jojomän! Jag köpte detta: 3 par jeans a 30 riksdaler, 2 klänningar ( en hängsel och en romantisk), 1 grön tshirt, 1 vit tunika, 1 hippieskärp, 1 mössa och 1 halsduk.
Astrid, jag och Älskade M



Jag o pappsen på hans lilla guldvinge

På stickfronten har detta hänt;
Jag har färdigställt en dragspelsbasker i Kaunigarnet o den blev bara såååå fin, det tyckte sambon också som fick agera modell:

Såhär....

eller så här, lite mer the african way

Å så har jag kommit lite mer än halvvägs med ett par tåsockar som jag alltid velat ha:






Jag stickar dem efter ett mönster från Garnstudio i garn från Online. Jag tycker nog att Onlinegarnet är lite mer riffsigt jämfört med Opal. Idag fick några nystan danskt garn följa med mig hem, de ska bli till en liten spetsstickad bolero.

Imorgon åker vi till grannstaden för att välkomna en lite bäbis till denna värld, det blev en liten tjej. Hon ska få draken som dagen till ära fick ögon.


Hej då!

Inga kommentarer: