lördag 12 juli 2008

Det är...

..bra (eller rent utav fantastiskt trevligt) att jag köpt nya kläder! Bildbevis att vänta...

Det är mindre bra att människor som är emot Mugabe efter de misshandlats väl hängs i träden för att bli fågelmat...

Det är bra att andelen fall av bröstcancer har minskat.

Det är mindre bra att vissa tycker att psykvården ska tas bort.

Det är bra att jag har stickat färdigt Lace ribbon, bildbevis att vänta...

Det är mindre bra att jag inte är överförtjust i färgen på Lace ribbon.

Det är bra att jag återigen stickar på snigelvantarna, istället för att börja på ett nytt projekt (=dragspelsbasker i mitt Kaunigarn).

Det är bra (jättejättejättebra) att jag på min födelsedag blev så fantastiskt väl firad, tack! Följande gåvor mottogs (med stor glädje): svenska riksdaler, exklusiva satinbäddlakan, romantiska kökshanddukar, handdukar i ekobomull, en tårtform (nu ska det bakas tååååårtor!), snask och bestick i min favvofärg turkos, nå var det inte fantatiskt så säg.

Det är mindre bra att min syster berättade att i det stallet hon praktiserat de senaste sex veckorna (i Tyskland) far hästarna mycket illa...Inte ens hästarnas grundläggand behov, som att få gå ute tillgodoses; syster berättade att vissa hästar inte varit ute under hela tiden hon var där (=6 veckor) för att inte tala om en intilliggande ridskola där hästarna a l d r i g fick gå ut.....ojojoj det gör ont i hjärtat när jag hör sånt. Får det gå till så? Finns det ingen DJURSKYDDSTILLSYN i det där LANDET!??? Dessutom fanns det ingen luftkonditionering och ibland inte ens fönster i stallen. Tilläggas kan att syster fick arbeta arslet av sig (60timmars arbetsvecka med1 ledig dag/ve) och att hästarna misshandlades och inte fick veterinärvård...

Det är bra om människor som ägaren till stallet hamnar i helvetet, tillsammans med allt annat löst folk.

1 kommentar:

Dödergök sa...

Vilken bra lista med hög igenkänningsfaktor på något sätt.