torsdag 3 juli 2008

Drakar och väska

Lilla lilla drake, som förresten inte blev så liten och som därför får flytta till bäbis nr 2 som anländer i dagarna, är färdig så när som på ögonen. Det som tar längst tid och är tråkigast (som vanligt) är monteringen och att fästa alla trådar, suck o stön...



å nej jag ser inget...

Lilla drake fick en extra "ryggtagg" eller vad det nu heter än vad mönstret angav, annars följde jag mönstret till punkt och pricka.

Igår smet jag in mellan alla mina pågående stickningar med ett virkat miniprojekt:

Kameraväska i restgarn


En liten kameraväska virkad i restgarner.

Annars så har jag tagit upp min insvängda kofta, stickad i flamgarn, igen. Jag kände nämligen för lite okomplicerad slätstickning.

Å så skiner solen o jag är ledig! På dagens schema står ett besök på vårdcentralen för inlämning av älskade Ms prov (ska kolla så hon inte är attackerad av virus/bakterier), bus och lek i någon lekpark, söka jobb, drömma om marsvin, tatueringar och vårat framtida lilla torp på landet och kanske kanske städa lite.

2 kommentarer:

Madelene sa...

Fantastisk söt drake du stickat. Jag är imponerad. Själv var jag glad att jag fick ihop en liten välkomstskylt! hehe. Jag kanske har andra talanger... ?
En promenad snart kanske? Kram

Anonym sa...

Städa kanske är en bra idé. Men marsvin och tatueringar! Mindre bra! Kram