söndag 20 april 2008

Stickningslägesrapport, getter och saluki

Älskade Ms pippitröja är färdig och har premiäranvänts. Nu har jag fått påtryckningar från både pappan och uncle att dom också vill ha pippitröjor :), nja vi får väl se hur det blir med den saken.



Färdig pippitröja och ett ullhuve i skåpet



Snigelvantarna har fått följa med till universitetet under veckan och blivit stickad på under lunchen, lite knöggligt blir det men jag hoppas lite blockning rättar till saken.



En snigelvante i görningen


Kära Clapotis har också vuxit en del, den fick ta över trästickorna efter pippitröjan så nu går det mycket lättare. Ull och metall=halt! Jag tror att den kommer bli fantastiskt fin och en favorit bland sjalarna!


Clapotis

Idag ska jag och älskade M ha picknick i stadens eklandskap. Jag hoppas på många vitsippor och solsken.

Blockade efter dvärggetter och myskankor (käkar mördarsniglar) igår, för att sånna vill jag ha på vår framtida lilla gård med röd stuga och vita knutar och liten ladugård för getter, ankor, kaninuppfödning och marsvin.

Afrikansk dvärgget

Å så vill jag ha en sån här fin hund, kanske...

Saluki

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh, vilka fina stickningar. Jättefin Pippitröja :-)

Jag har alltid velat ha en afghanhund (näästan en saluki :-).
Men eftersom vi har katter så får hundköp vänta.

Ha en trevlig dag.