måndag 28 april 2008

Helgens bravader

Oj! Vilken trevlig helg vi har haft; i fredags tog jag och älskade M tåget till barndomsstaden. Där möttes vi av mormor på stationen. Å på vägen hem mötte vi morbror och hans A! Det var jättelänge sen vi sågs så det var ett mycket kärt återseende. Vi firade morbror som fyllde 30 för ett tag sen och jag stod för tårtbakandet:


Blekfis, tårta och bruna födelsedagsbarnet

På lördagen var vi hemma hos morfar och hans S. Vi spelade lite kubb, åt mat och glass och jag provkörde vespa (en annan hade ju en Puch) för första gången, hej vad det gick!

Sen blev det en hel del stickat. Jag har börjat på ett nytt projekt; jag kunde inte motstå när jag gick förbi Garnverket här i staden, så jag slank in och med mig ut följde två härvor ekobomullsgarn i färgen lime! Garnet har blivit till en Lace ribbon (mönster från Knitty.com). Jag stickar med 44 maskor så den blir lite smalare:




Lace ribbon i görningen

Så här glad är jag när jag stickar!

Snällsnälla mormor hade köpt en massa fina grejjer åt oss: 2 par gardiner (lila och blå-grön mönstrade), en potatispress (nu ska det bli kroppkakor!) och strumpor, halksockar och två pyjamas till älskade M! Som en hel julafton! Tack snälla mormor!

O så måste jag bara visa mina nya fina skor:

Tack familjen för en mycket trevlig helg!

Idag blir det tummen ur och pluggis, söka jobb och kanske göra balkongen vårfin. Kustpilen var tacksamma för att vi valde ett miljövänligt sätt att resa på så de gav ut luktärtsfrön!

Inga kommentarer: