onsdag 16 april 2008

Bröllop, blockning och kofta


Så har vi besökt bröllop nr 2 av 3 detta året. Det var vännen E som gifte sig och samtidigt döpte gulliga gulliga lilla E. Gästerna kom dit i tron att det bara var dop, men tjiii fick dom! Jag fixade hår, makeup och tårta. Det var mitt första försök att baka dop/bröllopstårta så jag underskattade tiden det tog att kavla marsipanen. 15 minuter innan det började i kyrkan blev vi färdiga....puh! Men så blev marsipanen lite bucklig också. Hur som så blev jag nöjd med tårtan (jag hade blivit mycket nöjd om all våningar såg ut som den största..) och det blev gästerna också som slukade nästan allt.
Brud, dopbarn, vän, brudgum och dopklänning
Tårtan
Jag har lyckats blocka det första plagget i hela mitt liv och ser nu fördelarna. Tänkte försöka sy ihop tröjan idag så hon äntligen får använda den.
Pippitröjan på sträckbänken

Så här ser koftan jag stickar på ut:
Kofta i Kampes flamgarn
Det är ullgarnet från Kampes som jag beställde från Garnkorgen. Garnet är mycket mjukare än jag trodde det skulle vara och jag tror att det kommer bli riktigt, riktigt bra det här. Jag stickar efter ett mönster från Garnstudio men har ändrat kanten lite, mosstickning istället för rätstickning.
De senaste dagarna har mina tankar gått till Engla och hennes familj...hemska hemska händelse.

1 kommentar:

Agata sa...

Men! Vilken fin bröllopstårta! Hittade du på receptet själv? Pippitröjan var också jättefin. En sån står på min attgöra-lista för framtiden.