tisdag 13 oktober 2009

Utan internet

Internet fungerar fortfarande inte, Tele2 har en fantastisk kundservice....not. Jag är vansinnig!

Mest arg är jag för att mina inläggsplaner till "so you...." inte bli av. Men jag stickar iallafall på min utmaningsstickning och det är roligt så det förslår! Vad blev det då? Jorå, efter att ha helt ändrat spår från Bohusstickning (till och med ett beställt garnpaket) till tvåändsstickning! För länge sen köpte jag boken "Knitting out of Africa" (tror ja den heter) och blev handlöst förälskad i en zebraväst! När jag tittade närmare på mönstret och upptäckte att det innebar tvåändsstickning så tänkte jag att nä...det verkar för svårt. Jag har sneglat på resultatet av tekniken på en massa trevliga bloggar en längre tid men tänkt att det är nog för krångligt, "dubbla " maskor och tidskrävande.

Meeen, nu när det är dags att utmana sig själv så var det dags! Jag inhandlade till och med alpackagarn som jag i vanliga fall tycker är lite svårt att få till snygga maskor med. Är det utmaning på g så är det. Förväntansfull började jag lägga upp mina maskor, stickade på en bra bit och kände att yey det här går ju bra! Efter lite noggrannare genomgång av antal maskor och antalet maskor i mönstret så blev det till att repa upp, en , två och en tredje gång. Men nu så har jag fått rätsida på det hela och har kommit en liten liten bit. Summan av kardemumman är att I like! Jag gillar att västen kommer att kunna bäras "utåin" och då med mönstret med omvända färger. Bilder kommer vad det lider.

1 kommentar:

Ullulla sa...

Den boken är helt underbar. Den står i min bokhylla och väntar på att jag ska ta mig an något ur den. Men just nu ska jag visst lära mig att dansa balett. Ser fram emot bilder på din väst så småningom.