fredag 23 oktober 2009

Owls

Under min internetfrånvaro så gjorde jag färdigt min uggletröja, stickad i M&K ekoull. Den är som en tarm och jag älskar den!
Halvkassa bilder men ja, ni hajjar.


Jag har äntligen kommit överrens med mitt blåa lingarn; Knitpro 5mm, rätstickad trekantssjal och ökningar på vartannat varv. Å så har det blivit en liten råkmudd, jag var o lånade boken Virka muddar där mönstret finns, jag tycker fåglarna ser ut som råkor. Men någon andra mudd blir det nog inte.

När zebravästen är färdig kommer det bli Bohusstickning, jag har beställt ett garnpaket till Turkos ljus,mössa och halsduk.
Nu när garnet som skulle bli en kofta till lilla M blev till en Owls så var jag och införskaffade alpaca som verkligen kommer att bli en kofta till M.

Jag måste bara visa vad lilla konstnärsM skapade när mamman i godan tro trodde att det bara degades med deg....

Vad det är? En snögubbe enligt skaparen :)

Inga kommentarer: