fredag 23 oktober 2009

Tebax, zebramönster o celeber frukostgäst

Ååå goda värld, guld och gröna skogar! Jag har internet igen, nu känner jag mig som en människa igen.

Tvåändsstickningen går sakta men säkert framåt, såhär började det...


Knitting out of Africa av Marianne Isaager, mjuk alpaca och tvåändsstickat zebramönster.
Å efter några upprepningar o diverse fula ord så satt det två framstycken på stickan.

Idagsläget har jag lagt upp till bakstycket,många maskor blir det o lång tid tar det. Jag har funderat lite på det här med hur jag ska hålla trådarna, det lilla jag läst om tvåändsstickning säger att man ska ha en tråd i varje hand men det var mer än jag redde ut så nu kör jag helt enkelt med båda trådarna på vänster pekfinger och lirkar mellan stickan mellan trådarna på de aviga maskorna.
Ett av djurvärldens finfinaste mönster.
Imorse hade vi fint besök... matbordet (lugn lugn mormor). Drottning Missy var sugen på smörgås, hon hoppade från mitt knä upp på bordet o inspekterade vad människodjuren hade på tallrikarna.

Inga kommentarer: