onsdag 22 juli 2009

Pippitröja och lillasyster

Axelsömmarna på Pippitröjan syddes ihop med maskstygn å det blev alla tiders. Jag gillar verkligen enkla lösningar som ger utmärkta resultat! Första ärmen är också påbörjad. Jag måste säga att min till en början tveksamma inställning till att sticka i bomull är som bortblåst, det blir mer av det i framtiden minsann.

Pippitröja i görningen

Jag o lilla M lyssnar på Mora Träsk vi ska snart gå o handla lite mat (å glaaaaaass enligt M). Hon berättade för mormor på telefonen att hon har en lillasyster (!),det visade sig vara Missy som var hennes lillasyster.

Min premiärlöprunda häromdagen gick över förväntan, efter att ha chockat lungorna med att behöva jobb fortare med resulterande andnöd och lite regn så gick det helt ok. Jag sprang halva rundan och gick halva. Det är en del backar här i dalen vi lever i så det gäller att välja rätt håll på löprundorna. Hur som helst känner jag mig taggad att springa mer.

Igår beställde jag äntligen garn och stickor till en mössa och krage från Yll o tyll som jag velat sticka länge länge! Jag hoppas paketet kommer idag.

Inga kommentarer: