torsdag 16 juli 2009

Lyxburen

Såhär blev ginnisarnas lyxbur:


180*60 cm att springa omkring på! Jag limmade fast vaxduk i botten och sågade lite i hyllplanen. Total kostnad: 100kr för garderoben, 70kr förvaxduk och lim= 170 riksdaler för en hel bur! Jämför det med 6-700 kr för en gallerbur i djuraffären som dessutom är mindre. Jag anar mig till att de är nöjda även om Fiffi inte riktigt är van vid den öppna planlösningen o därför rivstartar in i närmsta krypin när jag närmar mig. Missy fick dessutom ta över ginnisarnas gamla bur, en winwin situation alltså!
Undersökning av en utav carportarna.
På virkfronten görs det kaniner, Mia Bengtssons bok Virka amigurumi. Jag tänkte fodra öronen med blommigt tyg.

Å såhär långt har jag kommit på min pippitröja, stickad i M&Ks bomull. Nu ska jag bara sy ihop axlarna och sticka ärmar...bara var det ja.

Igår åkte vi 34 mil totalt för att hälsa på goda vännen E, hennes nyföding o dennes storebror, hundar o hästar. Solen strålade, vi badade, åt jordgubbsmarängtårta och vattnade djur. Så himla jättemysigt. JAG VILL OXÅ BO PÅ LANDET!
Idag ska jag städa,baka tårta och kanske kanske bröd om andan faller på. På tal om bröd o mat i allmänhet, läs Den hemlige kocken! Då inser du att matindustrin har de flesta i sina klor, vi blir lurade och att vi inte längre äter riktig mat utan mest en massa tillsatser. Så LÄS innehållsförteckningar!











2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är på att spika, såga och hammra! Sitt inte uppe för länge på nätterna med ditt handarbete!!!!! Du kan aldrig gissa vem som skrev dessa rader?

Clara sa...

Tack för din fina kommentar! Och tack också för den bra idén att fodra öronen på kaninen, det kanske är en idé som jag lånar lite...