söndag 21 september 2008

Garnlycka

Nu har jag beställt garn, hå ha hi hi va skojigt det är. Det ska bli lite grejjer till älskade M så hon kan hålla värmen i vinter; det här ska antingen bli till en Baby surprise jacket eller en pullover och det häringa ska bli till en mössa och ev halsduk/vantar beroende på hur långt det räcker. Båda garnerna är nya bekantskaper så det ska bli intressant att få klämma på dem. Dessutom ska jag inhandla några nystan Alaska så att sambon också kan hålla sig varm i vinter, den här ska det bli. Sen har jag lovat en "pippihalsduk" i Eskimo där ränderna ska gå i grått och rött så att det matchar tröjan. Guuud vad bra det kommer bli! När blir det färdigt frågade sambon.....jag gav honom 4 veckor så nu blir det till att lägga i övre stickväxlarna.

Nu ska jag fortsätta att med det ena ögat titta på när de bygger hus i programmet Grand designs och när de gaddar sig i Miami Ink och med det andra hålla ett öga på maskorna på min första Mermaid.

Am out

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka härliga vinterpojekt du har i görningen!

Det var du som undrade ommina garn? (Blogglänken fukade inte). Det var garnen till koftorna: det är från Garnkorgen, den lila/grå/svarta är Kauni och den blå/bruna är Evilla och min nya är Kampes 1-trådiga + förgarn.