tisdag 16 september 2008

Andra tider

Huga vad dålig jag varit på att blogga på sistone...annat ska det bli nu! Sen jag bloggade sist så har jag gjort färdigt min klövermönstrade bolero o den blev jättefin; jag har aldrig varit så nöjd med något självtillverkat nån gång tidigare. Iställer för att färdigställa alla ufon så har jag börjat på nåt jag länge har haft i tankarna nämligen ett par Mermaidvantar. Jag stickar i samma garn som vid ovan nämnda projekt, det blir finfint tror jag. Bildbevis utlovas inom kort.

Annars så: arbetas det, söks det alldeles för få jobb, dröms det fortfarande om sötsöta Lunkaryamarsvin, städas, njuts det av musik (lyssna på denna vackra stämma om ni vågar) och såklart skrattas det åt ullhuvsbarnet. Denna kan nu även säga sitt namn, säga ko, visa hur stark hon är (genom att knyta nävarna, bita ihop och ta i så att senorna på halsen syns-jag skrattar ihjäl mig!).

Nu ska jag sticka några varv på mina Mermaids innan jag hoppar i bingen.

Kärlek

Inga kommentarer: