lördag 20 september 2008

Bra vs inte bra

Det är bra att stickning är världens bästa hobby! Inte bara att det är kul, meditativt och lugnande att utföra det, att garn finns i så fantastiskt många utföranden, att nystanen i sig kan vara alldeles underbara att titta och känna på dessutom resulterar hobbyn i något man kan använda och vara mallig över att man själv har gjort när någon frågar :). Sist men inte minst kan hobbyn följa med överallt; no more tråkiga väntetider!

Det är inte bra att ett kinesiskt mejeriföretag tyckte att de skulle ha i lite melamin, som används i tillverkningen av lim och annat (för att då ser det ut som att mjölken innehåller mer protein än vad den gör), i torrmjölken. Pga detta har många stackars barn som nyligen sett dagens ljus fått njursten dött, ännu fler har blivit sjuka.

Det är bra att jag fortfarande vill ha marsvin.

Det är inte bra att jag ofta vaknar av att jag har ont i sidorna (precis nedanför revbenen) så att jag inte tar mig upp ur sängen. Fast nu brukar jag vakna strax innan och ge mig upp, då försvinner det.

Det är heller inte så bra att jag alltid somnar när jag nattar älskade M, så nu har jag sovit sen kl 20 igår. Jag kan somna hur och när som helst, till vissas förtret.

Det är bra att jag är ledig i helgen, jag och älskade M ska mest vara ute medan pappan packar bilen som ska exporteras. Kanske blir det en liten utflykt till ekarna och/eller leta upp nya roliga lekplatser. Jag längtar så efter lite naturupplevelser. Sen ska vi baka lera så vi kan dega lite.

Det är bra att jag nu ska njuta av lite stickning och kanske kolla in nån gammal repris på SVT play.


Inga kommentarer: